Sreberko z czekoladowym mikołajem po odpakowaniu okazuje się zającem wielkanocnym. Pomyłka? Nic z tych rzeczy. To sprytnie wymyślona akcja, której celem jest zwrócenie uwagi na chorobę Alzheimera.
- Pacjenci chorzy na Alzheimera muszą zmagać się z tym uczuciem każdego dnia – mówi napis na czekoladowym zającu, który ukryty był pod sreberkiem z podobizną Mikołaja.
Inicjatorem akcji jest organizacja "Alzhemier Nederland", która nawołuje do zwrócenia uwagi na problemem chorych i nie pozostawiania ich bez opieki. Demencja choć postępuje powoli czyni osobę nią dotkniętą całkowicie zależną od innych.
Kampania obrazowo pokazuje jak uciążliwe jest to schorzenie. Jej twórcy chcą dotrzeć w ten sposób do społeczeństwa, które jest nieświadome skali problemu choroby. Aż jedna na pięć osób w starszym wieku jest dotknięta demencją, której najczęściej towarzyszy Alzheimer.