Kamilarz napisał/a:
Dlatego amerykańskie ciężarówki z tym dziobem są lepsze pytanie do ekspertów, czemu tylko tam takie produkują?
To ja jako Tyrowiec z zawodu i pasji się wypowiem.
Oczywiście chodzi o powierzchnię i układ dróg, nasze ciężarówki mają wyznaczoną długość zestawu by dopasować się do infrastruktury drogowej w EU i strefie Schengen. Może dodam parę ciekawostek kontrastów i kogoś w tym temacie zainteresuje.
- W Unii Europejskiej tak jak wspomniałem ciężarówki muszą mieć określoną długość całego zestawu (16.5m) natomiast USA to USA i tam od jakiegoś czasu zestawy są długie jakie są. Że Amerykanie mają manię wielkości. bądź taka kultura to przedłużają ramę ciągnika by porostu dodać metry co wpływa niekorzystnie na manewrowanie ale poprawia estetykę,
- W UE całkowita maksymalny ciężar ciężarowego nie wymagający większych zezwoleń na gabaryty to 40 ton, natomiast USA przy tak potężnie wyglądającej ciężarówce to 36 ton.
- USA jak i Europa w ciężarówkach wykorzystuje praktycznie te same silniki w ciężarówkach gdyż Europejskie marki zjadły te Amerykańskie (Renault Truck - USA Mack, Mercedes Truck - USA Freightliner, Volvo to wiadomo)