stonefenix napisał/a:
@up nie da się. Tam na pewno nie ma zwykłego napędu na zwykłej przekładni. Tam jest zastosowany napęd Porsche'a czyli silnik diesla napędza turbinę elektryczną. Ona napędza 4 silniki elektryczne przy każdym kole i zapewne mają zabezpieczenie "zmiany biegunów w silniku". Przy takiej masie zwykłe tarcze do hamowania by się rozwaliły od temperatury więc są wspomagane w sposób elektryczny. Zmiana biegunów powoduje hamowanie i ładowanie w jednym Wiem bo na discovery mówili o takich gigantach
Widzę komentarz z serii "nie wiem to się wypowiem"
Jest tam odzyskiwana energia z hamowania, im większe obciążenie tym większa siła hamowania, jednak czym większe obciążenie tym bardziej owe silniki się grzeją.
" Przy takiej masie zwykłe tarcze do hamowania by się rozwaliły od temperatury" No tak, jeśli jako zwykłe tarcze rozumiesz tarcze z twojego/twojego ojca golfa 3.
Na pewno posiada także tradycyjne hamulce, czy to tarczowe czy bębnowe. Większe tarcze-->większa siła hamowania--->większa zdolność do odprowadzania ciepła, to wszystko idzie razem, i tak samo będą hamowały tarcze w tej ładowarce jak w twoim golfie.