Z praktycznego punktu widzenia, środkowy pas jest najlepszy do normalnej jazdy. Wystarczy popatrzeć na znaki, żeby wiedzieć, że prawy pas faktycznie jest dla ciężarówek (znak zakazu poruszania się pojazdów ciężarowych na środkowym i lewym pasie), a do tego prawy pas jest również pasem dla skręcających w prawo (jest znak pod koniec filmu). To oznacza, że dla zachowania płynności jazdy najlepiej poruszać się środkowym pasem. Pretensje można mieć do tych, którzy jadą lewym pasem z prędkością porównywalną do tych na pasach po prawej, ale na drodze trzypasmowej prawo dopuszcza wyprzedzanie również prawą stroną.
Jedyne co mądrego napisałeś to że można wyprzedzać (również na autostradzie) prawym pasem. Reszta to niestety bełkot gościa co na autostradzie jeździ środkowym pasem blokując płynną jazdę. Gdyby każdy trzymał się zasady że po wyprzedzeniu zjeżdża na skrajny prawy ruch na drogach byłby bardzo płynny i mniejsza ilość frustratów. Oczywiście jeden robi to mniej płynnie, drugi potrzebuje większej przestrzeni i to trzeba rozumieć ale zasadę powinni stosować wszyscy.