Wysłany:
2014-02-05, 19:57
, ID:
2923396
11
Zgłoś
'PREMIA jest to składnik wynagrodzenia bieżącego przyznawany pracownikowi jako uzupełnienie płacy zasadniczej, a uzależniony od spełnienia określonych kryteriów. Specjaliści podkreślają, że premia nie może mieć charakteru uznaniowego [Jelińska 1995]. Zasady premiowania w firmie powinny być precyzyjnie określone w stosownym regulaminie. Premie jednorazowe przyznawane na konkretne dokonania pracownika, nazwane są bonusami.
Zgodnie z uchwałą sądu najwyższego dnia 10 czerwca 1983 III PZP 25/83), premia obejmuje wydzielone z ogólnego funduszu płac środki pieniężne przeznaczone na nagradzanie pracowników według wyraźnie określonych i sprawdzalnych warunków premiowania.'
No i coś mi się tu nie zgadza, bo według definicji premie dostaje się za wzorową, a nie spierdoloną pracę...