@Belweder dmuchnij 18T do 1,5bara to będzie koło 250. Porównywanie uturbionego wolnossaka z serynym silnikiem VW to nieporozumienie na poziomie tdi VS benzyna bez turbo
Naczytałeś się pewnie o wersji Type R od Civica, który miał problem ze skrzynią bo nie zastosowano elementu chroniącego przed temperaturą przy wysprzęgliku. Honda ma bardzo dobre skrzynie, tym bardziej w Type R. A tym bardziej stare Hondy są w porządku. Passat sypiący albo BMW i Vanos, który się psuje to połowa mechaników tego zrobić nie potrafi. Jeśli ktoś się bawi w agro tuning dla frajdy, to Honda jest spoko. Dla przykładu 1.8T od VW przy ciśnieniu 0.5 bara wypluje 150 koni. 1.8 od Hondy ( civic - b18 )po montażu turbo wypluje tych koni sporo ponad 200. Dla mnie to duża różnica. A to, że gniją to normalne. Tak samo gniją BMW, VW, nie mówiąc o Oplach, Kijach i Daciach.
tak, czytałem o problemach tych R i jak widzę dużo osób nic nie robiąc z tematem ma później problem,
a już inna sprawa że Honda wyciska z 1,5 180 KM, kumpel kupił, ............ciekawe ile kilometrów zrobi
a..........niemieckich i francuskich aut nie lubię