@VanHelsingPL
Linuks nie jest prymitywny. Jest bardzo zaawansowany, tylko nieprzeznaczony na desktop (IMHO). Gdyby nie uniksy to internet byłby pewnie w połowie rozwoju bo hosting byłby drogi na windows server.
@JakobekS
Robienie gier na coś innego niż win właśnie trochę komplikuje. Potężna biblioteka directX jest właśnie od microsoftu a nadal bardzo wiele gier powstaje właśnie w niej. Jak widać filozofia kiss nie jest tutaj idealna bo opengl potrafi tylko rysować, a w directX masz wszystko, od obsługi wejścia/wyjścia, przez obsługę sieci po rendery. Dlatego używając jednego narzędzia do wszystkiego robisz grę szybciej i wydajniej. Druga sprawa to właśnie sterowniki i chociażby treść tego filmiku. Linuks jest bagatelizowany pod tym względem bo do wykresów 3d w matlabie czy octave nie trzeba wielkiej mocy a do gier każdy używa windy/maca.
A to co odstrasza producentów gier to właśnie filozofia open source, bo standardowy użytkownik uważa że co zamknięte i płatne to złe, więc dla zasady nie kupię gry bo trzeba płacić. Przecież mam w repo full darmowych gier. Zobacz na takie diablo 3. Zrobili grę na winde i osXa, czyli już musieli iść w stronę uniksów bo mac to dziecko BSD, trochę zmienione, ale nadal pewnie mocno kompatybilne. Moim zdaniem przerobienie tej gry na linuksa to z tydzień, dwa pracy, ale nie zostało to zrobione bo ludzie na win są przyzwyczjeni do płacenia, a ludzie od maców mają zbyt dużo kasy żeby się w ogóle przejmować. A linuksiarze chcielbi wszystko za darmo.
Bla bla bla, gnome 3 ssie i tyle.
Zacznijmy od tego, że komputer powinien służyć do pracy a do gier powinna być konsola.
Wszyscy mieliby to samo nikt by się nie spuszczał nad grafiką itp.
Może grywalność byłaby zdecydowanie lepsza.